מעמד רב רושם של חלוקת תעודות הוראה בהלכות "ריבית"

    ישראל נח חסידים No Comments on מעמד רב רושם של חלוקת תעודות הוראה בהלכות "ריבית"

    מעמד היסטורי בראשות גדולי ישראל להכתרת רבנים התקיים במוצש"ק פרשת ויחי | במעמד חולקו תעודות היתר הוראה על ידי בית ההוראה לענייני ריבית בראשות הרה"ג רבי פנחס וינד שליט"א | אברכים חשובים מכל העדות והחוגים זכו לקבל את התעודה המיוחלת | המעמד שודר בשידור חי במוצאי השבת לצופי אתר קול חי | גלריה:

    שוקי לרר צילום: שוקי לרר
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עוברי אורח שנקלעו במוצש"ק פרשת ויחי לרחובות הסמוכות לאחוזת וגשל בבני ברק, נדהמו ממראה עיניהם כשעשרות אברכים צעדו הם נשיהם יחד עם בניהם ובנותיהם וגם זקני המשפחה לעבר האולם, אברכים מכל העדות והחוגים התאספו יחדיו לאירוע רב רושם, אם נציץ לתוך האולם פנימה תתגבר הפליאה שבעתיים שבשולחן המזרח יושבים פארי היהדות בדורינו מכל החוגים, ומכל העדות, משל מנהלים יחד איזה מוסד או ארגון שכולם שותפים בה.

    מה עמד מאחורי המעמד המדהים הזה? התשובה לכך פשוטה למדי, יש דבר אחד המשתף את כלל החוגים והעדים, והיא תורתינו הק' שכולם שותפים בה וביתר בהירות המקצוע עליה עמלו שעות ארוכות, נבחנו, עד שהגיעו לרגע הגדול הזה שבה יכתרו בכתר הוראה על ראשם, מקצוע קשה כמקצוע של 'ריבית' שלא רבים זוכים לרדת לעומקה, הוא המשתף את כלל הלומדים יחד, והוא הנוסך על פניהם אושר עילאי הנמצא רק על פניהם של תלמידי חכמים שכל חייהם מסורים לתורה.

    מטרתם המשותפת של כלל הלומדים שמכניס בהם ראש המפעל הגדול, הגאון רבי פנחס וינד שליט"א אב"ד לענייני ריבית, לההדיר ולרומם קרן ההלכה בהלכות ריבית, שבעבודתו הגדולה המושקע בנושא זה מגיע דבר הריבית לכל מקום ולכל פנה נידחת, בארץ ובעולם, הוא המאחד את כל הלומדים השואבים מרוחו הגדולה וממריץ אותם להיות שותפים יחד לדבר ה', ולהגדיל תורה ולהאדירה.

    את האירוע כיבדו בנוכחותם גדולי הרבנים בארץ שבאו לכבד את התורה, ולהעריך את המפעל הגדול ואף חילקו בעצמם את תעודות היתר ההוראה לרבנים, ואף אישור מיוחד ניתן לקבוצת רבנים ממקסיקו הרחוקה שהגיעו במיוחד לצורך המעמד המרומם, במעמד התכבדו המשתתפים בסעודת מלווה מלכה בשילוב שמחת התורה שהוגשה כיד המלך כראוי לכבודה של תורה שבנוסף שולחנות מיוחדים הוצבו עבור הורי הרבנים שבאו להשתתף ולרוות נחת מבניהם שהגיעו עד הלום. במהלך האירוע פצחו הנבחנים בשירה ובריקודים של שמחה כשהם מביעים את שמחתם הגדולה ואת שמחת התורה הפורצת גבולות, על כך שזכו להיות בין יושבי ביהמ"ד, שעה ארוכה נמשכו הריקודים בשמחה עצומה.

    הגאון ר' יצחק רצאבי נשא דברים וחידש כמה הלכות נחוצות ואף התבטא כי יש לו קנאת סופרים ובעצמו היה רוצה לקבל כזו תעודה, והגאון רבי פנחס וינד ריתק את הקהל בנתינת הוראות חשובות ונחוצות לרבנים החדשים שנתמנו כעת בהסבירו את גדול האחריות והזכות הגדולה לזכות את הרבים ולהרבות את כבוד התורה, וכבוד ההלכה, והדריך את העונים לממש את שאיפתו רבת השנים שבכל
    ת"ת, בית ספר, סמינר, יכניסו הלכות אלו בתוך הלימודים הקבועים במוסד, שזהו הדרך להרבות המודעות להלכות אלו. את המעמד חתם הגאון ר' אברהם דירנפלד שבדבריו שיבח את החשיבות הרבה שיש למפעל הגדול.

    מרגש לציין, שהרבה מהרבנים החשובים ועוד הרבה דיינים ורבנים שבאו להשתתף במעמד, היה עקב היותם קרובי משפחה עם אחד או יותר מהנבחנים שקיבלו תעודת הוראה , ונראה בחוש קיום הפסוק "לא ימושו מפיך ומפי זרעך" ו"התורה מחזרת על אכסניא שלה". שבגולת הכותרת היה הפאנל המיוחד בו נבחרו ארבעה תלמידים מיצגים מתוך הקהל שעלו לבימה מיוחדת וכנגד גדו"י והקהל נשאלו שאלות מהמציאות הקיימת שהגיעו לאחרונה לקו בית הדין והתלמידים היו צריכים לפסוק את הדין ולנמק את הסברות והנידונים שבכל שאלה. בשעה מאוחרת נגמר המעמד מתוך שבח והודיה להשי"ת ובתפילה שיזכו הרבנים להרבות כבוד התורה וכבוד ההוראה ושלא תצא מכשול מתחת ידם, ויזכו להגדיל תורה ולהאדירה.

    צילום: שוקי לרר



    0 תגובות